1. Τα πογκρόμ ΕΛΑΣ και δημοτικής αστυνομίας ευθύνονται για το έγκλημα κατά του Σενεγαλέζου μικροπωλητή Μπαμπακάρ Ντιάε.
Οι γενικευμένες επιχειρήσεις καταστολής και διώξεων εναντίον μεταναστών, που αποτελούν τη σταθερή ακροδεξιά κυβερνητική πολιτική και η συνεργασία της δημοτικής αρχής με τους υπουργούς δημόσιας τάξης, ειδικότερα με τον σημερινό υπουργό Δένδια, οδηγούν σε κατά συρροήν παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τελικά σε εγκλήματα κατά της ανθρώπινης ζωής. Στις 2/11 ένας 39χρονος Σενεγαλέζος μικροπωλητής, πατέρας δύο παιδιών, πήδηξε καταδιωκόμενος στο κενό και έπεσε νεκρός στις γραμμές του ΗΣΑΠ στο Θησείο για ένα μπόγο ρούχα.
Ο δήμαρχος κ. Καμίνης, η δημοτική πλειοψηφία και η πολιτική προϊσταμένη αρχή της δημοτικής αστυνομίας είναι οι ηθικοί αυτουργοί*, έχοντας παραβιάσει το νόμο 3731/2008 που ρυθμίζει τις αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας, η οποία πλην των άλλων λειτουργιών της «ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν στο υπαίθριο εμπόριο και τις λαϊκές αγορές».
Αντί των νόμιμων λειτουργιών στην πράξη γίνονται άλλα. Οι αλλεπάλληλες συσκέψεις του κ. Καμίνη με την πολιτική ηγεσία της ΕΛΑΣ, η στέγαση της ΕΛΑΣ στη δημοτική αστυνομία, το ακόμα εν ενεργεία μνημόνιο της τ. δημάρχου κ. Μπακογιάνη με τον τ. υπουργό δημόσιας τάξης κ. Βουλγαράκη και οι συνήθεις συνέργειες δημοτικής αστυνομίας και ΕΛΑΣ, αποτελούν κατάφωρες παραβιάσεις του νόμου και εκτρέπουν τη δημοτική αστυνομία από το νόμιμο έργο της. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ανοιχτή Πόλη, δημοτικοί αστυνομικοί και μέλη της ΕΛΑΣ καταδίωξαν με μηχανές τούς μικροπωλητές στις 2/2, στο Θησείο, έτρεψαν σε φυγή τον κόσμο και, σκορπίζοντας τον πανικό, οδήγησαν τον Σενεγαλέζο μικροπωλητή να πηδήξει στο κενό.
Δραστηριότητες της δημοτικής αστυνομίας, όπως οι παραπάνω, που γίνονται με ευθύνη της δημοτικής αρχής, διευκολύνουν τη δημιουργία θυλάκων φασιστικής νοοτροπίας στους κόλπους της και διαμορφώνουν πρόσφορο έδαφος για να θεωρούνται φυσικές μικρές ή μεγαλύτερες παραβιάσεις δικαίου.
Στη μνήμη του νεκρού μετανάστη και όλων των θυμάτων κυβερνητικής και δημοτικής καταστολής θέτουμε τα παρακάτω σημεία προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.
1. Η λειτουργία της δημοτικής αστυνομίας σύμφωνα με το νόμο 3731/2008, να περιοριστεί αυστηρά στο πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ ως καθαρά δημοτική υπηρεσία.
2. Να μην εμπλέκεται η δημοτική αστυνομία σε δράσεις καταστολής, σε διώξεις και ανακριτικές ενέργειες.
3. Να ακυρωθεί το μνημόνιο συνεργασίας δημοτικής αστυνομίας και ΕΛΑΣ, που συνυπέγραψαν η τ. δήμαρχος κ. Μπακογιάννη και ο υπουργός δημόσιας τάξης κ. Βουλγαράκης.
4. Να μη στεγάζεται η ΕΛΑΣ μέσα στη δημοτική αστυνομία, και να μην υπάρχει καμία συνέργεια δημοτικής αστυνομίας και ΕΛΑΣ.
5. Το υπαίθριο εμπόριο πρέπει να επαναρυθμιστεί, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις σημερινές συνθήκες μεγάλης φτώχειας. Σε κάθε περίπτωση, η αρμοδιότητα για τον έλεγχο νομιμότητας του υπαίθριου εμπορίου, πρέπει να αφαιρεθεί από τα καθήκοντα της δημοτικής αστυνομίας
Το υπαίθριο μικροεμπόριο είναι το τελευταίο στάδιο στην αλυσίδα ενός οργανωμένου κυκλώματος, αφού έχει προηγηθεί η παράνομη είσοδος των προϊόντων, η παράνομη διακίνηση και αποθήκευση, η διάθεσή τους κλπ. Το κύκλωμα αυτό αποτελεί υπόθεση των τελωνιακών υπαλλήλων, του ΣΔΟΕ, της Οικονομικής Αστυνομίας, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, της ΕΛΑΣ, του Λιμενικού, κλπ. Η καταδίωξη των μικροπωλητών και η ανοχή ή/και συνεργασία του κράτους απέναντι στους κερδίζοντες από το παραπάνω κύκλωμα είναι ακριβώς η πολιτική της μηδενικής ανοχής, που ασκείται αποκλειστικά σε βάρος των φτωχών.
6. Η δημοτική αστυνομία χρειάζεται εκδημοκρατισμό στη λειτουργία της και διάλυση των θυλάκων φασιστικής νοοτροπίας. Η διοίκηση έχει υποχρέωση να λειτουργεί στο πλαίσιο του νόμου και όχι των υποδείξεων της εκάστοτε δημοτικής αρχής.
*Διευκρίνιση: Ο όρος «ηθική αυτουργία» δε αποδίδεται σε συγκεκριμένους πολιτικούς θεσμούς του δήμου για το συγκεκριμένο συμβάν, αλλά απορρέει από μια γενικότερη κατασταλτική πολιτική του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, την οποία η δημοτική αρχή αποδέχεται, στο πλαίσιο των μνημονίων συνεργασίας για διάφορα θέματα της πόλης και ιδιαίτερα του κέντρου.
2. Σίτιση μαθητών/τριων στα σχολεία
Η Ανοιχτή Πόλη θέτει επανειλημμένα το ζήτημα της σίτισης των παιδιών στα σχολεία, όμως εις ώτα μη ακουόντων. Η διαπαραταξιακή επιτροπή δεν έχει συγκληθεί και ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου δεν έχει γίνει ποτέ.
Α. Θέτουμε, λοιπόν τα παρακάτω ερωτήματα και ζητάμε άμεση απάντηση.
1. Πόσες μερίδες φαγητό διανέμονται καθημερινά και σε ποια σχολεία. Πόσες αιτήσεις έχουν κατατεθεί από τις αρμόδιες σχολικές αρχές. Σημειωτέον ότι παραμένει αδιευκρίνιστο από τα στοιχεία της Ανοιχτής Πόλης αν οι μερίδες υπερβαίνουν ήδη ή θα υπερβούν τις 1.000.
2. Που παράγονται ή από πού προμηθευόμαστε αυτές τις μερίδες. Δεδομένου ότι η ζήτηση θ’ αυξάνεται ραγδαία, πως σχεδιάζει η δημοτική αρχή να τις καλύψει. Τι γίνεται ή τι θα γίνεται τα Σαββατοκύριακα.
3. Ποιές ανάγκες καλύπτει, τι ακριβώς περιλαμβάνει το πρόγραμμα που στηρίζει το ίδρυμα Νιάρχου, πόσα παιδιά και ποια σχολεία καλύπτει και ποια η σχέση του με τα σχολικά κυλικεία.
Β. Προτάσεις
1. Καταθέτουμε πρόταση της Ανοιχτής Πόλης που αφορά στη χρηματοδότηση της σίτισης των μαθητών/τριων με κοινοτικά κονδύλια. Συγκεκριμένα
Ο κανονισμός 807/2010 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει τη «χορήγηση τροφίμων προερχομένων από τα αποθέματα παρέμβασης στους απόρους της Ένωσης», καθώς και λεπτομερείς κανόνες για τα κριτήρια επιλεξιμότητας.
Α) των δικαιούχων δωρεάν διανομής τροφίμων και
Β) των φορέων υλοποίησης του προγράμματος.
Αυτά καθορίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση 22830 των υπουργείων Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλ. Διακυβέρνησης και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 660, τ.Β’ της 20 Απριλίου 2011 (ΑΔΑ: 4ΑΓΝΒ-Φ2), ενώ ως φορέας υλοποίησης του Προγράμματος ορίζεται ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Οι φορείς-υπεύθυνοι για τη σίτιση απόρων, καταθέτουν τα σχετικά δικαιολογητικά από 1/1 μέχρι 31/3 κάθε έτους, στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών.
Το Υπουργείο Παιδείας αδρανεί. Ο Δήμος Αθηναίων αδιαφορεί ενώ, σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση, διαθέτει φορείς που θα μπορούσαν να συμμετέχουν σ’ αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, τα κριτήρια επιλεξιμότητας πληροί το Κέντρο Υποδοχής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων. Θα είναι απαράδεκτο να χάσουμε τις προθεσμίες.
2. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΥΑΔΑ, το κόστος αγοράς μιας σωστής ημερήσιας μερίδας φαγητού είναι περίπου 1,5 € και μπορεί να διανέμεται ζεστό μέσω catering. Μέχρι να λύσει δραστικότερα το πρόβλημα ο δήμος, με δικές του υποδομές και ευρωπαϊκά κονδύλια, προτείνουμε να εγκρίνουμε κονδύλι τουλάχιστον για 2.000 παιδιά ημερησίως. Αυτό συνεπάγεται μηνιαίο κόστος 90.000 €, δηλ. ένα ελάχιστο ποσοστό των χρημάτων που διατίθεται για τις Ανώνυμες Εταιρίες σε κάθε συμβούλιο.