1. Η πολιτική που ακολουθήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή αλλά και τη σημερινή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη σταδιακή απαξίωση της αρμόδιας για τη συντήρηση των απορριμματοφόρων υπηρεσίας καθαριότητας και τελικά στη διάλυσή της και την ανάληψη του έργου εξ’ ολοκλήρου από ιδιώτες.
2. Το κόστος των 23.688.347 €, είναι υπέρογκο για τις δυνατότητες του δήμου και των δημοτών, πολύ περισσότερο που ο προϋπολογισμός αυτός δεν είναι δεσμευτικός για τον ανάδοχο, καθώς από την προκήρυξη του διαγωνισμού προβλέπεται ότι η συντήρηση και επισκευή των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού ανά ομάδα οχημάτων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο ανάδοχος μπορεί εντός του συμβατικού χρόνου ν’ αποποιηθεί της συντήρησης και επισκευής οχημάτων και ή αυτά ν’ ακινητοποιηθούν ή ο δήμος να επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος. Με τη λήξη της σύμβασης ο δήμος θα βρίσκεται στην ίδια και χειρότερη θέση ως προς τον στόχο της ανάληψης του έργου από τις υπηρεσίες του.
3. Για την πολιτική της προηγούμενης δημοτικής αρχής είχαμε σε κάθε περίπτωση τοποθετηθεί αρνητικά. Αλλά και η σημερινή δημοτική αρχή κινήθηκε στην ίδια λογική, δηλαδή δεν προετοίμασε την ανάληψη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας συντήρησης των οχημάτων από το προσωπικό της Διεύθυνσής Καθαριότητας Ανακύκλωσης και Συντήρησης Εξοπλισμού. Παρ’ όλ’ αυτά μπορεί και σήμερα ο δήμος να καλύψει τα υπάρχοντα κενά και να κρατήσει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια φροντίδα συντήρησης με πολύ χαμηλότερο κόστος από αυτό που προδιαγράφεται στο διαγωνισμό. Μέσα από σεμινάρια και πιστοποιημένη τεχνική επάρκεια των συμμετεχόντων, με προσθήκη εξειδικευμένου εξοπλισμού μικρού κόστους, μπορούν, όπως ισχυρίζεται και η ΕΕΔΑ, να ικανοποιηθούν οι ανάγκες για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια συντήρηση των οχημάτων, καθώς και ελαφρών επισκευών όπως π.χ. αλλαγή ελαστικών. Είναι χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων της υπηρεσίας το ότι σήμερα 79 εργαζόμενοι στο μηχανολογικό τμήμα κάνουν τη συντήρηση των αυτοκινήτων του δήμου και των εκτός leasing απορριμματοφόρων καθώς και των μικρών οχημάτων.
4. Τα οικονομικά στοιχεία του διαγωνισμού βασίζονται σε υποθέσεις ασαφείς που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά. Ο αριθμός των 280.200 ωρών δεν προκύπτει με σοβαρή αποτίμηση των αναγκών και σε κάθε περίπτωση το κόστος γι’ αυτές της εργατοώρες ανέρχεται σε 12.062.610€, δηλαδή ο προϋπολογισμός της εργατοώρας ανέρχεται σε 43€ και ο αριθμός των απασχολούμενων ημερησίως σε 32 εργαζόμενους.
5. Ένα άλλο παράδειγμα ενδεικτικό για το κόστος των παρεχομένων υπηρεσιών είναι ότι η συντήρηση οκτώ φορτηγών βυτίων υπολογίζεται σε 101.410 € για το καθένα σε τρία έτη, ενώ η τιμή αγοράς του ενός οχήματος είναι 82.000€.
6. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 3ετής, έτσι δεσμεύεται η επόμενη δημοτική αρχή αλλά και γίνεται φανερή η πρόθεση της σημερινής δημοτικής αρχής να μην προχωρήσει - καλύπτοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα τυχόν κενά της υπηρεσίας - στην απεξάρτηση από τον ιδιώτη.
7. Η ΕΕΔΑ θέτει μια σειρά από σημεία της προκήρυξης τα οποία εγείρουν ερωτήματα και πρέπει να επανεξεταστούν.
8. Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η σύμβαση με τον ιδιώτη θα είναι επαχθής για τον δήμο και εξαιρετικά κερδοφόρα για τον ανάδοχο. Ζητάμε να μην προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού και να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες ανάληψης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας συντήρησης των οχημάτων καθώς και ελαφρών επισκευών (π.χ. αλλαγή ελαστικών) από τη Διεύθυνση Καθαριότητας Ανακύκλωσης και Συντήρησης Εξοπλισμού. Ζητάμε να συγκροτηθεί διαπαραταξιακή επιτροπή με συμμετοχή των εργαζομένων για το θέμα.