Αντιδράσεις προκάλεσαν οι μεθοδεύσεις της δημοτικής αρχής να προωθήσει παραπέρα την ιδιωτικοποίηση της διεύθυνσης Καθαριότητας του δήμου Αθηναίων, προκηρύσσοντας διαγωνισμό ώστε να περάσει σε ιδιώτες η συντήρηση και επισκευή των απορριμματοφόρων του δήμου μέχρι το 2017, με αρχικό ύψος σύμβασης τα 23,6 εκατομμύρια ευρώ. Επιχειρώντας αρχικά να περάσει την εκτέλεση του διαγωνισμού στην προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ουσιαστικά χωρίς συζήτηση, κάτω από την αντίδραση των εργαζομένων και υπό την πίεση των δημοτικών συμβούλων του ΚΚΕ, αναγκάστηκε να το ξαναφέρει ως μοναδικό θέμα σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου σήμερα το μεσημέρι. Ωστόσο μετά από τρίωρη συζήτηση, κι ενώ ερχόταν η ώρα το δημοτικό συμβούλιο να ψηφίσει επί του θέματος, ο δήμαρχος Γ. Καμίνης είπε ότι προχωρά τον διαγωνισμό χωρίς καν να θέσει το ζήτημα σε ψηφοφορία (!), παρά τις οξύτατες αντιδράσεις που προκάλεσε και αυτή του η απόφαση!
Παίρνοντας προηγούμενα το λόγο, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εκπρόσωποι των εργαζομένων εμφανίστηκαν αντίθετοι στη διαδικασία και την εκχώρηση του έργου σε ιδιώτη, εμπεριστατωμένα έδειξαν ότι υπάρχει δυνατότητα να παράσχουν ως και δευτεροβάθμια συντήρηση των απορριμματοφόρων.
Στην δική του τοποθέτηση ο Νίκος Σοφιανός μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος Αθήνας θύμισε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή (Κακλαμάνης) το 2009 είχε προχωρήσει μέσω leasing σε προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού με 5ετή παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής. Τόνισε ότι η τωρινή διοίκηση (Καμίνη) συνεχίζει στο ίδιο πλαίσιο, καθώς είναι συγκεκριμένη πολιτική επιλογή η ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας, δείγμα κι αυτό της ενιαίας στρατηγικής ΕΕ, κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών στα ζητήματα αυτά. Μίλησε για τετελεσμένα που προκάλεσαν οι δημοτικές αρχές Κακλαμάνη και Καμίνη, πάνω στα οποία επιχειρείται τώρα να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση. Θύμισε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα η διεύθυνση Μηχανολογικού του δήμου, που δρα υποστηρικτικά στη διεύθυνση Καθαριότητας, σαν τεχνική βάση αποψιλώθηκε σε προσωπικό και μέσα, όπως συνέβη και σε πολλές άλλες ανάλογες τεχνικές βάσεις σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Συμπλήρωσε ότι η διεύθυνση Μηχανολογικού του δήμου Αθηναίων, με μόλις 80 άτομα προσωπικό, πολλοί εξ αυτών συμβασιούχοι, δίχως μέσα, ουσιαστικά έχει ζήτημα να συντηρήσει και τα άλλα 580 οχήματα του δήμου, άρα ανοίγει δρόμος να ιδιωτικοποιηθεί και η δική τους συντήρηση και επισκευή.
Έθιξε το γεγονός ότι σήμερα υπάρχει στην περιλάλητη «ελεύθερη αγορά» ένας μόλις ιδιώτης με δυνατότητα να αναλάβει τα 316 απορριμματοφόρα του δήμου, μπορεί επομένως αργότερα ακόμα και να εκβιάζει το δήμο προκειμένου να του παράσχει υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής.
Ζήτησε να παγώσει η διαδικασία του διαγωνισμού, να παρθούν υπόψη οι δυνατότητες που υπάρχουν, να ενισχυθεί με μέσα και προσωπικό η διεύθυνση Μηχανολογικού ώστε να γίνεται εκεί η συντήρηση των οχημάτων του δήμου, περιφρουρώντας τα χρήματα του λαού, διασφαλίζοντας και τη δουλειά των εργαζομένων του δήμου.
Σε ένα άλλο ζήτημα, ο Νίκος Σοφιανός κατήγγειλε το δήμαρχο ότι θέλει να βάλει τους λαϊκούς αγώνες στο «γύψο», καθώς ο Γ. Καμίνης τάχα αγανακτισμένος για τον αποκλεισμό από την αστυνομία μεγάλου τμήματος του κέντρου πέριξ του Ζάππειου (για το Άτυπο Συμβούλιο των υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών της ΕΕ), έθεσε στο δημοτικό συμβούλιο και το ζήτημα περιορισμού έως και αποκλεισμού διαδηλώσεων και κινητοποιήσεων για να μην «διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία της πόλης».