Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης
1. Κεραία κινητής τηλεφωνίας επί της οδού Ωρομέδοντος 27 στην Άνω Κυψέλη
Στην Άνω Κυψέλη, επί της οδού Ωρομέδοντος 27, εγκαταστάθηκαν κεραίες κινητής τηλεφωνίας καμουφλαρισμένες σε καμινάδες, κάτοπτρο μικροκυματικής ζεύξης και σταθμός βάσης, από τον ιδιοκτήτη του 5ου ορόφου της πολυκατοικίας κ. Μεργούπη Παναγιώτη στην κοινόκτητη ταράτσα της πολυκατοικίας. Το θέμα φέρνουν στη δημοσιότητα και στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων 110 κάτοικοι της περιοχής με σχετική διαμαρτυρία/καταγγελία, όπως και οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του 78ου και 33ου δημοτικού σχολείο Αθηνών.
Η εν λόγω κεραία βρίσκεται σε πυκνοκατοικημένη περιοχή της Κυψέλης, ενώ πολύ κοντά υπάρχουν: α) σχολικό συγκρότημα πέντε σχολείων (2 νηπιαγωγεία, 2 δημοτικά, 1 γυμνάσιο) στην Ευαγρίου-Κρουσίου, σε απόσταση 135 μέτρων και σε απόλυτη οπτική επαφή με τις κεραίες, β) γήπεδο μπάσκετ στην Αντιόπης στα 50 μέτρα και γ) σχολεία στην Κοκερέλ (230 μέτρα).
Η τοποθέτηση της κεραίας είναι παράνομη και πρέπει να ξηλωθεί άμεσα καθώς εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των κατοίκων και των μαθητών. Να σημειώσουμε ότι οι συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας, στην οποία έχει τοποθετηθεί η κεραία, διαφωνούν πλήρως με την εγκατάσταση. Το ότι ο ιδιόκτητης του διαμερίσματος των άνω ορόφων έχει αποκλειστική χρήση τμήματος της ταράτσας δεν αίρει το χαρακτήρα της ως κοινόκτητου χώρου. Εδώ υπάρχει ευθύνη του αρμόδιου υπαλλήλου της Πολεοδομίας κ. Μίχου, ο οποίος έδωσε την άδεια εγκατάστασης χωρίς τα αναγκαία παραστατικά. Το ότι η κεραία αδειοδοτήθηκε από την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων δεν σημαίνει ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί η εγκατάσταση, πολύ περισσότερο που τα σχέδια που έχει η Cosmote δεν συμπίπτουν με τα σχέδια της άδειας της πολυκατοικίας.
Ζητάμε την άμεση απομάκρυνση της παράνομης αυτής κεραίας κινητής τηλεφωνίας.
2. Παιδική χαρά στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα
Μετά από προσφυγή της κας Δήμητρας - Ινές Αγγελή - Λυκούδη κατά της υπ. αριθμ. 5/2014 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Αθηναίων που αφορά έγκριση μελέτης για διαμόρφωση παιδικής χαράς Αγίου Παντελεήμονα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ο Γενικός Γραμματέας της υπηρεσίας ακυρώνει εν μέρει τη σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Επειδή το σκέλος αυτό της απόφασης αφορά σε τυπικά θέματα ρύθμισης των τραπεζοκαθισμάτων, καλούμε το δημοτικό συμβούλιο να προβεί στην αναγκαία διόρθωση και να προχωρήσει στην άσκηση προσφυγής κατά της απόφασης, εντός της προθεσμίας που ορίζει ο νόμος (η απόφαση παρελήφθη στις 14/3/2014).
Το θέμα έχει πολύ σοβαρές πολιτικές διαστάσεις και αφορά στην προσπάθεια κατοίκων, οι οποίοι εμφορούνται από ρατσιστικές αντιλήψεις να αποτρέψουν την κατασκευή της παιδικής χαράς, η οποία έκλεισε όταν η υπόδικη και κατηγορούμενη ως εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή είχε εγκατασταθεί στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα, επιβάλλοντας το νόμο της βίας και της απαγόρευσης χρήσης της από το σύνολο των κατοίκων της περιοχής.
Θέματα εντός ημερήσιας διάταξης
1. (εισήγηση από τη δημοτική σύμβουλο Ελένη Πορτάλιου)
To θέμα αφορά την ανάκληση της πράξης αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας στον Δήμο Αθηναίων, σε κοινόχρηστο χώρο παρά τις οδούς Κύπρου και Πατησίων.
Στις 4/4/2014 δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» απόφαση του περιφερειάρχη Αττικής (σε συνέχεια σχετικής αίτησης θεραπείας της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλης του Δήμου Αθηναίων), η οποία ακύρωσε την με αρ. 9/1993 πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας στο Δήμο Αθηναίων σε κοινόχρηστο χώρο (το πολύ γνωστό πάρκο Κύπρου και Πατησίων), που είχε συνταχθεί από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. Δικαιώθηκε έτσι μετά την πάροδο πολλών ετών το αίτημα των ενοίκων δημοτών της πολυκατοικίας Πατησίων 190, που ζουν τα τελευταία χρόνια υπό την απειλή των πλειστηριασμών και της κατάσχεσης. Το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να επικυρώσει την δικαίωση των δημοτών αυτών της 6ης ΔΚ.
Με την ευκαιρία της παραπάνω απόφασης ανάκλησης επισημαίνουμε ότι σ’ αυτήν γίνεται αναφορά και στην με αριθμ. 1714/6.9.2011 (ΦΕΚ 494Δ/8.12.2011) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, με την οποία η έκταση του πάρκου Κύπρου και Πατησίων, εμβαδού 2021 τμ., κηρύχθηκε αναδασωτέα.
Έχει πλέον κατοχυρωθεί η αποκλειστική χρήση της παραπάνω έκτασης ως κοινοχρήστου χώρου πρασίνου (χωρίς κανένα υπέργειο ή υπόγειο πάρκινγκ!). Στον χώρο αυτό λειτουργεί παιδική χαρά (από τις λιγοστές της 6ης ΔΚ), η οποία έχει συντηρηθεί, εμπλουτισθεί και χρηματοδοτηθεί από τους ίδιους τους δημότες της 6ης ΔΚ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου χρειάζεται να ενεργοποιηθούν για τη συντήρηση, το τακτικό πότισμα, την καθαριότητα, τον φωτισμό και τη φύλαξη του χώρου, όπως πρέπει να γίνεται για όλους τους δημόσιους χώρους πρασίνου, πράγματα για τα οποία άλλωστε οι δημότες πληρώνουν τέλη και φόρους.
2. Έγκριση μελέτης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης ΣΟΑΠ
Πριν λίγες μέρες συγκλήθηκε η Διαπαραταξιακή Επιτροπή Σχεδίου Πόλεως , η οποία δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, με στόχο να εγκρίνει τη μελέτη ΣΟΑΠ, η οποία παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 και είχε ανατεθεί στο Εργαστήριο Πολεοδομικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η Ανοιχτή Πόλη είχε διαφωνήσει, όπως και οι άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, με τη συγκεκριμένη ανάθεση, η οποία είχε παρουσιαστεί ως ερευνητικό πρόγραμμα και, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο κα Σπυροπούλου, αποσκοπούσε σε ένα σχέδιο ένταξης έργων του δήμου στο ΕΣΠΑ. Ανεξάρτητα όμως από το ιστορικό του θέματος, η Διαπαραταξιακή Επιτροπή Σχεδίου Πόλεως, στην οποία η Ανοιχτή Πόλη εκπροσωπήθηκε από τον αρχιτέκτονα/πολεοδόμο Κώστα Αδαμόπουλο, βρέθηκε μπροστά σε ένα ΣΟΑΠ 348 σελίδων, που δεν της είχε καν αποσταλεί και ούτε δόθηκε στη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Το κείμενο ήρθε στα χέρια μας από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Ερευνητικής Ομάδας κ. Δημήτρη Οικονόμου λίγο πριν το δημοτικό συμβούλιο και ακολούθησε η αποστολή του ως εισηγητικού της σημερινής συνεδρίασης. Με λίγα λόγια, δεν έχει τηρηθεί καμία διαδικασία, και η δημοτική πλειοψηφία, με αποκλειστικό κριτήριο τις προεκλογικές της ανάγκες, έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του δήμου το συγκεκριμένο ΣΟΑΠ, χωρίς προηγούμενη συζήτηση και έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο. Είναι αυτονόητο ότι ζητάμε ν’ αποσυρθεί το θέμα και να συζητηθεί επί της ουσίας σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο.
Επισημαίνουμε, όμως, από μια πρώτη ανάγνωση, ότι τίθενται πολύ σοβαρά ζητήματα σχετικά με την αντιμετώπιση της κρίσης της πόλης, τα οποία αντιμετωπίζονται ως προς την πρωταρχική έρευνα/ανάδειξη των αιτίων που τα προκαλούν με γενικότητες και ατεκμηρίωτες, παρωχημένες και συντηρητικές αντιλήψεις. Αν στόχος του ΣΟΑΠ είναι να συνδέσει τα κοινωνικά οικονομικά δεδομένα με χωρικές και άλλες παρεμβάσεις και κυρίως προτεραιότητες, το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί έκθεση ιδεών με αναφορές σε πραγματικότητες π.χ. για τη μετανάστευση και την παραβατικότητα, οι οποίες προ πολλού δεν ισχύουν. Δε σκοπεύουμε να κάνουμε μια εξίσου πρόχειρη κριτική, γι’ αυτό και ζητάμε να τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες και να δοθεί ο εύλογος χρόνος να τοποθετηθούν οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου. Όταν το ΣΟΑΠ λιμνάζει από τον Δεκέμβριο του 2013 είναι αδιανόητο να προχωρεί η πλειοψηφία στην έγκρισή του, καταργώντας, με τη λογική του κατεπείγοντος, το δικαίωμα στην αντιπολίτευση να τοποθετηθεί με τη δέουσα σοβαρότητα. Το θέμα των παρεμβάσεων στην Αθήνα δεν μπορεί ν’ αντιμετωπίζεται ως υπόθεση της πλειοψηφίας, η οποία και θα αποφανθεί, χωρίς καν οι δημοτικοί της σύμβουλοι να έχουν την παραμικρή ιδέα για το κείμενο των 348 σελίδων.
3. Ανάπλαση/διαμόρφωση οικοπέδου μεταξύ των οδών Βερανζέρου, Μενάνδρου και Ξούθου
Μετά από κινητοποίηση κατοίκων της περιοχής και παρέμβαση της Ανοιχτής Πόλης, το οικόπεδο μεταξύ των οδών Βερανζέρου, Μενάνδρου και Ξούθου διαμορφώνεται σε ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο με μικρό αναψυκτήριο. Επειδή όμως η διαμόρφωση αυτή κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να αλλάξει, καθώς οι όροι δόμησης προβλέπουν συντελεστή δόμησης 5.4, καλούμε το δημοτικό συμβούλιο να προβεί στην αναγκαία τροποποίηση για την κατοχύρωση του εν λόγω οικοπέδου σε κοινόχρηστο χώρο πρασίνου.