
1) Η Ελληνική Αυγή για την Αθήνα κατήγγειλε την φθορά της δημόσιας περιουσίας από τα γκράφιτι και συμφώνησε με την απόφαση της δημοτικής αρχής να διαθέσει εξειδικευμένο προσωπικό στον πρύτανη του Πολυτεχνείου για τον καθαρισμό τους.
Σχετικά με το bullying, η έλλειψη της πειθαρχίας και του παραδείγματος στα σχολεία είναι ένας βασικός παράγοντας που το καλλιεργεί. Δε μπορεί να λυθεί μόνο με το να μιλάμε στα παιδιά. Στα σχολεία έχει καταρρεύσει η έννοια της πειθαρχίας και η έννοια των δυνατοτήτων των δασκάλων και καθηγητών να επιβάλουν έστω και τις στοιχειώδεις ποινές. Να μην είμαστε υποκριτές σ’ αυτό το θέμα, έχει χαλαρώσει εντελώς η κοινωνία και απ’ αυτά τα φαινόμενα θα βλέπουμε στη συνέχεια και πολλά άλλα… εκτός αν αυτό αλλάξει.
Καταγγείλαμε ότι οι Αθηναίοι πολίτες για άλλη μια φορά έγιναν στο ίδιο έργο θεατές βλέποντας μια δράκα κουκουλοφόρων προστατευμένων της αριστεράς να καταστρέφουν την δημόσια περιουσία ,καταστήματα και να πυρπολούν αυτοκίνητα και κάδους.
Ελπίζουμε ότι η σημερινή συγκυβέρνηση σε συνεργασία με τον δήμο θα αναλάβει κάθε πρωτοβουλία για να σταματήσει η τέλεση αυτών των σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτά που είδαμε.
Δηλώσαμε με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού ότι οι μόνοι που υφίστανται τον ρατσισμό στην πατρίδα μας είναι οι Έλληνες πολίτες και καλέσαμε τους Αθηναίους να ανταποκριθούν στην ανοιχτή συγκέντρωση που θα γίνει το Σάββατο 21/3/2015 στις 19:00 μμ στον σταθμό Λαρίσης. Επισημάναμε ότι ανυπομονούμε να ξεκινήσει η δίκη για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής για να σταματήσει αυτή η λάσπη που ακούγεται δεκαοκτώ μήνες τώρα. Ζητήσαμε να υπάρχει ζωντανή μετάδοση από την κρατική τηλεόραση για να δούνε αν αυτά που λέγονται εις βάρος μας μπορούν και να αποδειχτούν. Αν αθωωθούν, όλοι αυτοί που μας κατηγορούν μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, θα μας ζητήσουν συγγνώμη;
2) Στο θέμα της συζήτησης για τον ΚΥΑΔΑ , και προκείμενου να προκαλέσουμε επανεξέταση των σχέσεων και αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων του Δ.Α θέσαμε τα εξής ερωτήματα περιμένοντας τις απαντήσεις της Δημοτικής Αρχής ( Δήμαρχος, Γενικός Γραμματέας, η Αντιδήμαρχος κ. Στρατηγάκη, η Πρόεδρος του ΚΥΑΔΑ κ. Κατσούλη, κλπ εμπλεκόμενοι ), αφού κανένας δεν φάνηκε να είναι σε θέση να μας απαντήσει άμεσα και το θέμα χειρίστηκε κατά τον προσφιλή της τρόπο η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Ειδικότερα τα ερωτήματα που καταθέσαμε για να μας λυθούν κάποιες απορίες είναι:
1. Ποια η σχέση αρμοδιοτήτων μεταξύ ΚΥΑΔΑ και α) του τμήματος υποδοχής και υποστήριξης ευπαθών ομάδων και β) του γραφείου βραχυχρόνιας φιλοξενίας ευπαθών ομάδων του τμήματος κοινωνικής πολιτικής και πολιτικής ισότητας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Υγείας του Δήμου Αθηναίων. Πως συνεργάζονται ; Τι κάνει ο κάθε φορέας ;
2. Έχει διερευνηθεί το άρθρο 2 του νόμου 4071/12 ΦΕΚ 85/Α το οποίο έχει ως ακολούθως :
N. 4071/12 (ΦΕΚ 85/Α/11-4-2012)
Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ
Άρθρο 2 - Κοινωνικά Παντοπωλεία
1. Τα κοινωνικά παντοπωλεία είναι υπηρεσία παροχής ειδών πρώτης ανάγκης για τη σίτιση και την ένδυση απόρων κατοίκων. Τα παρεχόμενα είδη προέρχονται από δωρεές και χορηγίες και, εφόσον διαπιστώνεται ανεπάρκεια ειδών, είναι δυνατή η προμήθειά τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ενιαίου Κανονισμού Προμηθειών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (υ.α. 11389/1993, Β΄ 185).
Στο πλαίσιο των παντοπωλείων οι Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού μπορούν να διοργανώνουν και συσσίτια για τη διανομή φαγητού σε απόρους και αστέγους. Μπορούν επίσης, να λαμβάνουν κάθε άλλο μέτρο υποστήριξης αστέγων και απόρων.
2. Τα κοινωνικά παντοπωλεία ιδρύονται με απόφαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του. Η λειτουργία τους εποπτεύεται από επιτροπή διαχείρισης στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά με τη δύναμή τους, οι δημοτικές ή περιφερειακές παρατάξεις και στην οποία συμμετέχει επιπλέον και προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο περιφερειάρχης αντίστοιχα ή οι οριζόμενοι από αυτούς αντιδήμαρχοι ή Αντιπεριφερειάρχες. Η επιτροπή διαχείρισης υποχρεούται να παρουσιάζει ανά εξάμηνο, στην οικονομική επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η οικονομική επιτροπή εγκρίνει με απόφασή της το διαχειριστικό απολογισμό. Η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα του δήμου ή της περιφέρειας.
Μήπως θα πρέπει να το ξαναδούμε, για μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη λειτουργία ;
3. Μήπως πρέπει να επανεξεταστούν οι σχετικές αρμοδιότητες μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων και ΚΥΑΔΑ με το διαχωρισμό της στέγασης από την σίτιση και λοιπών δραστηριοτήτων κοινωφελούς χαρακτήρα (ρούχα ,φάρμακα) που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο είτε του προαναφερθέντος άρθρου 2 του νόμου 4071/12 ΦΕΚ 85/Α, είτε κοινωφελών δημοτικών επιχειρήσεων του άρθρου 254 νόμου 3463/2006 (σε συνδυασμό με το άρθρο 107 νόμου 3852/2010) ;
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΚΥΑΔΑ ως ΝΠΔΔ έχει συσταθεί με αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου , που μπορούν επανεξεταζόμενες να τροποποιηθούν .
Ως προς το θέμα της χορηγίας του ΕΟΧ και της Νορβηγίας καλοπροαίρετα αποδεχόμαστε τις απαντήσεις της κ. Κατσούλη ελπίζοντας ότι στο μέλλον δεν θα ξαναεμφανιστούν φαινόμενα σαν αυτό που προκάλεσε η Ανοιχτή Πόλη καθ όσων με εκπρόσωπο της μετέχει στο Δ.Σ του ΚΥΑΔΑ
Ας ξεκαθαρίσουμε τελικά ποιος κάνει τι και πως σ´ αυτό τον Δήμο.
3) Για το θέμα του Ιδρύματος Χατζηκώνστα ρωτήσαμε: Τι περιουσία έχει το Ίδρυμα; Τι συμβάσεις υπάρχουν με το Δήμο Αθηναίων σε μισθώσεις ή άλλες συνεργασίες; Και αν το έλλειμμα είναι ταμειακό ή λογιστικό; Υπάρχουν ταμειακά διαθέσιμα; Και τι άλλες διαφορές έχει με τον Δήμο Αμαρουσίου ή και άλλους Δήμους όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του και αν στο Ίδρυμα υπάρχει Επίτροπος και ποιος είναι και αν υπάρχει εποπτεία του Υπουργείου Οικονομικών εάν και εφ όσων είναι κληροδότημα .
4) Για το θέμα ορισμού εκπροσώπου του Δ.Α στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΔΑΕΜ, η τοποθέτησή μας και τα ερωτήματά μας ήσαν τα εξής: Α) Πρόκειται για έκτακτη γενική συνέλευση που ζητά ο μέτοχος Δήμος Αθηναίων από το Δ.Σ της ΔΑΕΜ ; ή είναι πρόσκληση του Δ.Σ της ΔΑΕΜ προς τους μετόχους
Β) Σύμφωνα με το εισηγητικό το θέμα για την έκτακτη γενική συνέλευση θα πρέπει να είναι αύξηση των μελών του ΔΣ και εκλογή νέων μελών του ΔΣ. ( όχι ορισμός -ορισμό έχουμε στις κοινωφελείς ).
Γ) Γιατί έγινε διαδικασία πρόσληψης διευθύνοντος συμβούλου και όχι γενικού διευθυντή ορισμένου χρόνου ; Έχουν καθοριστεί οι όροι σύμβασης του διευθύνοντος συμβούλου όπως και η μηνιαία αποζημίωσή του και από ποιόν;(από το ΔΣ ή με προέγκριση απόφαση τακτικής γενικής συνελεύσεως); Ποια είναι αυτή ;Αν όμως πρόκειται ελεύθερα η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΑΕΜ να καθορίσει τις μηνιαίες αποδοχές του και τον φορέα ασφάλισης του θα ήταν πρέπον να είναι αυτό γνωστό και θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο πριν από όποια δήποτε τακτική ή έκτακτη γενική συνέλευση αποφασίσει γι αυτό. Δ) Μας δημιουργεί έντονο προβληματισμό η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την επιλογή του σε συνδυασμό με την νομοθεσία περί ανωνύμων εταιρειών και την παρέμβαση μετόχου σε Α.Ε για θέματα τα οποία ανήκουν αποκλειστικά και μόνο στο Δ.Σ Ε) Τέλος γιατί επιμένει η Δημοτική Αρχή να πηγαίνει ένας εκπρόσωπος στις Γ.Σ των Α.Ε που ο Δήμος μετέχει ενώ σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ.10 εδ .του νόμου 2471/1999 προσετέθη παράγραφος στο άρθρο 28 παρ.1 του άρθρου 28ΚΝ 2190 η οποία προβλέπει ότι σε περίπτωση συμμετοχής νομικού προσώπου σε γενική συνέλευση ΑΕ μετέχουν ως εκπρόσωποι του νομικού προσώπου έως τρία φυσικά πρόσωπα ( το θέμα αυτό εξ όσον γνωρίζουμε είχε τεθεί κατά το παρελθόν και από άλλη Δημοτική Παράταξη). Προς τούτο προτίθεται ο Δήμος Αθηναίων να το εφαρμόσει έστω και με μία μετοχή για τους λοιπούς εκπροσώπους για να μην υπάρχει φόβος ανατροπής των αποφάσεων των Γ.Σ αλλά και να υπάρχει πληρέστερη ενημέρωση εκπροσώπων των παρατάξεων για τις αποφάσεις τακτικών και εκτάκτων Γ.Σ των εταιρειών που μετέχει; Αν όχι, θα αποστέλλονται τα πρακτικά τακτικών και έκτακτων Γ.Σ στις παρατάξεις για πληρέστερη ενημέρωση.
Κατόπιν της παρότρυνσης της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ζητάμε να μας αποσταλούν για όλες τις Α.Ε που μετέχει ο Δήμος από το 2010
5) Στο θέμα του ορισμού ειδικής επιτροπής για την επιλογή των δικαιούχων του προγράμματος Κοινωνικής Κατοικίας αναφέραμε ότι: Γνωρίζουμε ότι ο Δ.Α έχει διαθέσει για κοινωνική κατοικία μία πολυκατοικία στην οδό Μπουμπουλίνας σε συνεργασία με τη ΜΚΟ ανθρώπινοι άνθρωποι και μια στην Βρεσθένης σε συνεργασία με την p&g σ´ αυτές τις κοινωνικές κατοικίες ποιοι και πόσοι στεγάζονται και με ποια κριτήρια έγινε η παραχώρηση ; Ο στόχος είναι η προσωρινή φιλοξενία και για πόσο διάστημα ; Υπάρχουν συμφωνητικά μισθώσεων που έχουν κατατεθεί στις ΔΟΥ; Πως έχει αντιμετωπιστεί το θέμα της φορολόγησης των ωφελούμενων από τη παροχή της κατοικίας αυτής.
Αυτοί που βρίσκονται ήδη εκεί στις δομές αυτές για πόσο διάστημα παραμένουν ποιος καταβάλει τις λειτουργικές δαπάνες ( ΔΕΗ,ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ ) ;
Ποιος έχει αναλάβει την προώθηση τους σε απασχόληση ώστε να φύγουν από τη προσωρινή πιστεύουμε φιλοξενία.
Πέραν όμως αυτού συμφωνούμε για τη σύσταση της επιτροπής αυτής η οποία δε θα πρέπει να απαντήσει μόνο για τα κριτήρια παραχώρησης αλλά και αν η εισήγηση για τη παραχώρηση θα γίνεται με υπεύθυνη έκθεση κοινωνικής λειτουργού του Δ.Α και όχι μόνο με εισήγηση γενικώς και αορίστως αρμόδιας υπηρεσίας του Δ.Α.
6) Για το θέμα για τη δημιουργία Συντονιστικής Επιτροπής για το γραφείο Υγειών Πόλεων ρωτήσαμε: Ποιο το έργο του γραφείου υγειών πόλεων του τμήματος δημοτικών ιατρείων και δημόσιας υγείας της Κοινωνικής Αλληλεγγύης; Μπορούν να κατατεθούν στοιχεία που αποδεικνύουν το έργο του στο σχεδιασμό και τις διατομεακές του συνεργασίες την τελευταία πενταετία;
Πόσα χρήματα έχουμε πληρώσει την τελευταία πενταετία ως συνδρομές στην παγκόσμια οργάνωση υγείας ή στο δίκτυο ή διαδίκτυο υγειών πόλεων ; Ποια η ανταποδοτικότητά τους; Πόσες ημερίδες – συνέδρια οργανώθηκαν και ποια από το γραφείο αυτό στο Δ.Α ; Με ποια στοιχεία αποδεικνύεται η συνεργασία με το τμήμα περιβάλλοντος της διεύθυνσης κοινοχρήστων χώρων όπως προβλέπεται από τον σ κανονισμό υπηρεσιών Δ.Α Ποιοι οργανικοί υπάλληλοι του Δήμου προΐστανται του γραφείου και πόσο προσωπικό απασχολεί; Αν λειτουργεί και έχει πράξει έργο, δεν χρειάζεται επιτροπή, αν όχι να γίνει επιτροπή και να ρυθμιστούν οι αρμοδιότητες του γραφείου αυτού στο πλαίσιο του Οργάνου Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δ.Α.