Σε απόγνωση και αδιέξοδο έχει οδηγήσει η δημοτική αρχή Μπακογιάννη χιλιάδες οικογένειες στον δήμο της Αθήνας. Περισσότερα από 2.700 προνήπια γεννημένα το 2016, αναζητούν θέση στα δημόσια νηπιαγωγεία του δήμου αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν και πόσα θα τη βρουν. Το σίγουρο είναι ότι περισσότερα από 1.500 παιδιά αδυνατούν να καλυφθούν από τις υπάρχουσες αίθουσες. Η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση συνεχίζει να είναι μετέωρη. Ανά δημοτική κοινότητα αναζητούνται θέσεις για:
|
1η δημ.κοιν. |
2η δημ.κοιν. |
3η δημ.κοιν. |
4η δημ.κοιν. |
5η δημ.κοιν. |
6η δημ.κοιν. |
7η δημ.κοιν. |
σύνολο |
Συνολικές Εγγραφές 2020/προνήπια 2020 |
647-252 |
912-423 |
508-243 |
1151-544 |
1205-550 |
1168-531 |
957-432 |
6.548-2.732 |
Συνολικά Φοιτούντες 2019 |
404
|
698
|
367 |
771 |
885 |
833 |
765 |
4.723 |
Αύξηση των φοιτούντων για το 2020-21 |
243 |
214 |
141 |
380 |
320 |
335 |
192 |
1.825 |
Άκαρπα τα χατίρια της υπουργού Κεραμέως και της κυβέρνησης στη δημαρχία Μπακογιάννη με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα
Η υπουργός παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ αύξησε τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία σε 25 από 22 για να μειώσει τον αναγκαίο αριθμό αιθουσών, τα λειτουργικά έξοδα και τις προσλήψεις νηπιαγωγών. Η εξέλιξη αυτή επιδεινώνει πολύ τις εκπαιδευτικές συνθήκες, πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ειδικά για τον δήμο της Αθήνας αυτή η εξέλιξη είναι χατίρι στη δημαρχία Μπακογιάννη γιατί μειώνει εξαιρετικά τον αναγκαίο αριθμό αιθουσών που απαιτούνται για την εφαρμογή της δίχρονης. Ούτε με αυτόν τρόπο όμως, δεν φαίνεται να τα καταφέρνει η δημαρχία! Οπότε, το μόνο που θα μείνει αν δεν ανατραπεί αυτή η εξέλιξη είναι να αναστείλουν τη δίχρονη αλλά να μείνει το στρίμωγμα των νηπίων και προνηπίων σε πληθωρικά τμήματα και μάλιστα σε ένα δήμο με τεράστια κτηριακά προβλήματα. Αρκεί να σημειώσουμε ότι δεκάδες νηπιαγωγεία στεγάζονται μέσα σε δημοτικά, με πολύ μικρές αίθουσες, χωρίς τους κατάλληλους αύλειους χώρους (μόνο παραδειγματικά τα 1ο,, 22ο, 64ο, 105ο, 31ο, 32ο, 140ο, 83ο, 54ο, 55ο, 35ο, 106ο κ.λπ.) σε ενοικιαζόμενα 83ο, 36ο, 39ο, 125ο κ.λπ. ακόμα και σε ορόφους χωρίς αυλές όπως το 65ο, 92ο, 39ο 125ο κ.λπ. Είναι ντροπή η αύξηση των μαθητών στα τμήματα σε μια πόλη με τόσα κτηριακά προβλήματα και ο δήμος αντί να πρωτοστατήσει στον αγώνα ενάντια στη χειροτέρευση των μορφωτικών προϋποθέσεων για τα παιδιά των κατοίκων τους, ετοιμάζεται να τα στοιβάξει ως σακιά.
Τραγική η κατάσταση και η αγωνία των οικογενειών, ειδικά σε ορισμένα νηπιαγωγεία
Στο 39ο νηπιαγωγείο υπάρχουν 123 εγγραφές με προσφερόμενες μόνο τρεις αίθουσες από τις οποίες μάλιστα η μία είναι προκάτ! Στα 23ο και 63ο νηπ. οι εγγραφές είναι 93 και ακόμα και οι υπάρχουσες αίθουσες στεγάζονται μέσα στο 20ο ΔΣ με πολλά κτηριακά προβλήματα! Στα 24ο και 139ο νηπ. οι εγγραφές έφτασαν τις 175 δηλαδή ένα ολόκληρο δημοτικό. Τα 32ο, 89ο, 104ο νηπ. έχουν 141 εγγραφές και στεγάζονται μέσα σε μικρές αίθουσες δημοτικού γύρω από την αίθουσα εκδηλώσεων! Το 140ο νηπιαγωγείο με 60 εγγραφές και με μια αίθουσα μόνο μέσα σε δημοτικό και με τις τουαλέτες σε απόσταση 30 μέτρων! Κι αυτά είναι μόνο ορισμένα παραδείγματα! Η αγωνία των οικογενειών είναι τεράστια γιατί είναι πια φανερό ότι αν δεν νοικιαστεί κτήριο στην περιοχή τους, θα βρεθούν λίγο πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους επί ξύλου κρεμάμενοι! Πού θα πάνε αυτά τα παιδιά, αρνείται να απαντήσει η δημαρχία Μπακογιάννη.
Η αναστολή της δίχρονης, μποναμάς στους σχολάρχες δια μέσου των κουπονιών;
Και ενώ η δημαρχία Μπακογιάννη και η κυβέρνηση οδηγούν τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση στα βράχια, την ίδια ώρα επεξεργάζονται σχέδια ενίσχυσης των σχολαρχών και των ιδιωτικών παιδικών. Κουπόνι το ονομάζουν και επεξεργάζονται σχέδιο να δοθεί στις οικογένειες που θα μείνουν άστεγες για να το ανταλλάξουν με «εκπαιδευτικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες φροντίδας», όπως κυνικά τις ονοματίζει η κυβέρνηση. Δηλαδή, αντί να δοθούν τα χρήματα για να κτιστούν και να νοικιαστούν κτήρια και να μείνουν στη δημόσια εκπαίδευση, δίνονται μποναμάς στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Παιχνίδια με τις λέξεις, πιλοτική εφαρμογή αντί για αναστολή
Η δημαρχία Μπακογιάννη και όλοι οι εμπλεκόμενοι αντιδήμαρχοι ψάχνουν τρόπο να μετονομάσουν την αναστολή της δίχρονης υποχρεωτικής σε πιλοτική εφαρμογή για να κοροϊδέψουν την κοινωνία, χωρίς να φοβούνται τις αποκαλύψεις από τα συστημικά ΜΜΕ, παραποιώντας τις λέξεις και τα γεγονότα. Αλλά, δεν υπάρχει πιλοτική εφαρμογή σε έναν δήμο, η εκπαίδευση των παιδιών δεν είναι το παιχνιδάκι του μεγάλου περίπατου για να παίζουν επικοινωνιακά παιχνίδια!
Μεγάλες οι ευθύνες και της δημαρχίας Καμίνη και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ
Δίπλα στις ευθύνες της δημαρχίας Μπακογιάννη και της κυβέρνησης της ΝΔ υπάρχουν οι ευθύνες της δημαρχίας Καμίνη και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που δεν κούνησαν το δαχτυλάκι τους επί δύο χρόνια ώστε να προετοιμαστούν οι υποδομές της πόλης για να εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη. Ειδικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όχι απλώς δεν έκανε τίποτα αλλά αντίθετα περηφανευόταν και γιατί θα έκανε τη δίχρονη χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Τα αποτελέσματα είναι πια φανερά. Αναστολή της δίχρονης, χιλιάδες παιδιά έξω από τη δημόσια εκπαίδευση, στοίβαγμα των υπόλοιπων παιδιών!
Στις πιο λαϊκές, εργατικές γειτονιές το μεγαλύτερο πρόβλημα
Σε όλες τις δημοτικές κοινότητες εμφανίζονται μεγάλα προβλήματα αλλά ειδικά στην 1η, 4η, 5η, 6η δημοτική κοινότητα το θέμα είναι ιδιαίτερα οξύ! Στις γειτονιές της πίσω αυλής, τις γειτονιές όπου ο δήμος έτσι κι αλλιώς τις αγνοεί σε όλα, εκεί τα παιδιά που δεν θα βρουν θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο είναι πολύ περισσότερα για μια ακόμα φορά.
Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα έχουμε δηλώσει με σαφήνεια ότι θα σταθούμε απέναντι σε κάθε προσπάθεια να λεηλατηθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Απαιτούμε όλα τα παιδιά 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο και για τον δήμο Αθηναίων με όλες τις απαιτούμενες υποδομές. Αγωνιζόμαστε για δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, με ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση, για κτηριακές εγκαταστάσεις υψηλών προδιαγραφών, για να δώσει κυβέρνηση και δήμος Αθηναίων χρήματα για επισκευές και νέες κατασκευές κτηρίων σχολικών μονάδων.