Το μίγμα αδιαφορίας και ανικανότητας, με το οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την προστασία της σχολικής κοινότητας από την πανδημία, έχει γίνει πλέον επικίνδυνο. Στις ήδη γνωστές ελλείψεις και παραλείψεις – πυκνότητα τμημάτων, ανεπαρκείς προσλήψεις εκπαιδευτικών και εργαζομένων καθαριότητας, το τσίρκο με τις μάσκες – έρχεται τώρα να προστεθεί η εκδικητικότητα με την οποία προσεγγίζονται οι μαθητικές κινητοποιήσεις, στο υπόδειγμα των δηλώσεων της Υπουργού περί τιμωρητικού αποκλεισμού από την εκπαιδευτική διαδικασία εκείνων που συμμετέχουν σε αυτές. Η σχολική κοινότητα, πέρα από τον κορονοϊό, έχει επιπλέον να αντιμετωπίσει τη σύγχυση και τις στρεβλώσεις που προκύπτουν πρακτικά από τον υπουργικό ρεβανσισμό.
Ήδη σε ΓΕΛ της 5ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, οι κινητοποιημένοι μαθητές αντιμετωπίζονται με όρους μιας ιδιότυπης υγειονομικής συλλογικής ευθύνης, σαν αποτέλεσμα των συγκεχυμένων οδηγιών του Υπουργείου. Όπως μαθαίνουμε, ο εντοπισμός ενός κρούσματος ανάμεσά τους αντιμετωπίζεται ως λόγος για να τεθεί σε απομόνωση/καραντίνα το σύνολο των μαθητών που στηρίζουν την εκεί κατάληψη, πέρα από κάθε πρωτόκολλο και κάθε υγειονομική λογική, με συνέπεια τον αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία και τη δια της πλαγίας οδού εφαρμογή της αντισυνταγματικής υπουργικής απειλής.
Καμία κυβέρνηση δεν έδωσε ποτέ λύση στα προβλήματα της Παιδείας αντιμετωπίζοντας τους μαθητές ως εχθρό. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και η Δημοτική Αρχή που έχει την άμεση ευθύνη της λειτουργίας των σχολείων στην πόλη, οφείλουν να ακούσουν και να σεβαστούν τα δίκαια αιτήματά τους για υγειονομική προστασία, αραίωση των τμημάτων, προσλήψεις προσωπικού και επαρκή χρηματοδότηση. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να παρέμβει αποφασιστικά σε περιπτώσεις όπως αυτή του προαναφερθέντος ΓΕΛ, αποκλείοντας συμπεριφορές που ναρκοθετούν το κλίμα στη σχολική κοινότητα και προσθέτουν περισσότερους κινδύνους σε αυτούς που ήδη αντιμετωπίζουν τα μέλη της.