Τις ελλείψεις της κυβερνητικής πολιτικής και της δημοτικής Αρχής σχετικά με τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων της Αθήνας τόνισε ο Χάρης Βουρδουμπάς, δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, στην τοποθέτησή του στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτώβρη 2020.
Στην τοποθέτησή του δήλωσε τα εξής:
« Πριν από ένα μήνα στο Δημοτικό Συμβούλιο θέσαμε συγκεκριμένα ζητήματα σε συνέχεια παρεμβάσεων που είχαμε κάνει και το Μάιο και τον Ιούνιο, για την ευθύνη του Δήμου στην αντιμετώπιση της πανδημίας Αυτό που μας απαντήσατε ήταν ότι σε γενικές γραμμές “τα κάνατε όλα καλά!” και επί της ουσίας επαναλαμβάνετε κι εσείς τη λογική της ατομικής ευθύνης που προβάλει και η κυβέρνηση.
Υπογραμμίζουμε ορισμένα θέματα για τα οποία έχει σοβαρή ευθύνη ο Δήμος:
· Έχετε σοβαρή ευθύνη για την κατάσταση που υπάρχει με την καθαριότητα των σχολείων. Οι προσλήψεις που έγιναν στην αρχή της χρονιάς ήταν ανεπαρκείς. Υπάρχει μόνο μια καθαρίστρια στα περισσότερα σχολεία του Δήμου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τηρηθούν ούτε καν τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Τώρα κάτω από την πίεση προκηρύσσει ο Δήμος άλλες 140 θέσεις από τις οποίες οι 88 είναι για συμβάσεις για μόλις 4 μήνες. Υπάρχει ζήτημα για το πότε θα πάνε αυτές οι εργαζόμενες στα σχολεία, δεδομένο ότι η προκήρυξη βγήκε χτες. Είναι κάτι που το συζητάμε από τον Ιούνιο. Μέχρι τώρα, στα περισσότερα σχολεία, μια εργαζόμενη συνεχίζει να παλεύει δουλεύοντας ακόμη και περισσότερο από το ωράριο της για να κάνει όσα περισσότερα μπορεί.
· Σήμερα είναι κλειστά τμήματα σε 15 σχολεία. Τις επόμενες ημέρες αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί. Είναι σίγουρο ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλαπλάσια αλλά δεν φαίνονται διότι με κρατική ευθύνη δεν πραγματοποιούνται τεστ. Δε γίνονται ουσιαστικές ιχνηλατήσεις των επαφών των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων. Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ καταλήγουν στη λογική της ατομικής ευθύνης για μια ακόμη φορά. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί παίρνουν πάνω τους τη διεξαγωγή των τεστ με δικά τους έξοδα. Η κατάσταση αυτή εντείνεται με τις ασάφειες που υπάρχουν στις οδηγίες και τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, κάτι που οδηγεί σε μια γενικευμένη ανησυχία και ανασφάλεια γονιών και εκπαιδευτικών. Ο Δήμος δεν έχει πάρει καμία πρωτοβουλία, δεν έχει εκφράσει καμία διεκδίκηση προς την Κυβέρνηση για να συμβάλει στο ζήτημα της ιχνηλάτησης και των δωρεάν μαζικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ούτε για τη δημιουργία ιατρείων στα σχολικά συγκροτήματα που θα βοηθούσαν σε αυτή τη διαδικασία.
·Δεν πήρατε κανένα συγκεκριμένο μέτρο για το ζήτημα της εύρεσης περισσότερων αιθουσών που θα διευκόλυναν στην αντιμετώπιση του συγχρωτισμού στα σχολεία. Τεράστια καθυστέρηση και αδράνεια έχετε δείξει σε διαπιστωμένα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τις σχολικές υποδομές. Το Σεπτέμβρη δημοσιεύσαμε μια λίστα με σοβαρά προβλήματα σε 32 σχολικά συγκροτήματα που ήταν ένα δείγμα των προβλημάτων. Τι έχετε κάνει για τα προβλήματα αυτά;
Θέτουμε 3 ενδεικτικά παραδείγματα που αναδεικνύουν την ανεπάρκεια της δημοτικής Αρχής. Στο 36ο Δημοτικό Σχολείο, παρά τις συνεχείς οχλήσεις που έχει ο Δήμος, τις προάλλες έπεσαν τσιμέντο, σοβάδες και από τύχη δεν είχαμε τραυματισμούς παιδιών. Για το Καλλιτεχνικό Σχολείο, πέρυσι το Νοέμβρη, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη μεταστέγασή του στο κτίριο της οδού Πρασσά και εξαγγέλλατε ότι η νέα σχολική χρονιά θα έβρισκε τους μαθητές σε αυτό το κτίριο. Αυτό που φαίνεται, επειδή η μελέτη πρόκειται να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου, σίγουρα δε θα γίνει η μεταστέγαση μέσα στη χρονιά και κινδυνεύει πολύ σοβαρά να χαθεί η έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Για το 24ο Γυμνάσιο & Λύκειο που είναι στο Γκύζη και συστεγάζονται προσωρινά υποτίθεται, επειδή ο Δήμος σχεδιάζει την ανέγερση νέου κτιρίου για το Λύκειο. Μια απάντηση της Διεύθυνσης Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε αίτημα του συλλόγου γονέων του σχολείου, αναφέρει ότι δεν υπάρχει κανένα αίτημα του Δήμου Αθηναίων που να αφορά την ανέγερση του 24ου ΓΕΛ προς την υπηρεσία.
Αυτά τα παραδείγματα αναδεικνύουν το γεγονός ότι υπάρχει σοβαρή ευθύνη και στο Δήμο σε σχέση με το πως διαχειρίζεται συνολικά τα ζητήματα της εκπαίδευσης και των σχολικών υποδομών, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας που απαιτούνται περισσότερα και πιο έκτακτα μέτρα. »