Στην περυσινή εορταστική περίοδο, η Δημοτική Αρχή άφησε τον στολισμό του κέντρου της Αθήνας στη δημιουργική φαντασία των χορηγών, με αποτελέσματα που επιεικώς θα χαρακτηρίζαμε αμφιλεγόμενα. Φέτος, εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης που φέρνει η πανδημία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, κι ενώ έχει επιβληθεί νέο λοκντάουν άγνωστης διάρκειας, ο κ. Μπακογιάννης επιλέγει άλλη μορφή συνεργασίας με τον αγαπημένο του ιδιωτικό τομέα: ξοδεύοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για τη “διαμόρφωση εορταστικού πνεύματος για τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης”!
Πάντα μέσω της Οικονομικής Επιτροπής, όπου η διοικούσα παράταξη έχει την απόλυτη πλειοψηφία, αρχικά αποφασίστηκε η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση των εργασιών στολισμού – αποστολισμού της πόλης σε ιδιωτική εταιρεία, με εκτιμώμενο κόστος 371.700 ευρώ περίπου, με τη δικαιολογία ότι τα στολίδια που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Αθηναίων αυξήθηκαν κατά πολύ το περασμένο έτος και το προσωπικό του δεν επαρκεί. Έπειτα, εκτιμήθηκε προφανώς ότι τα στολίδια δεν ήταν αρκετά, κι έτσι προκηρύχθηκε ηλεκτρονική ανοικτή διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την “προμήθεια εορταστικού στολισμού” με εκτιμώμενο κόστος 520.800 ευρώ. Τέλος, σαν να μην έφταναν αυτά, στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του ΔΑ, υπερψηφίστηκε αναμόρφωση του προϋπολογισμού στην οποία περιλαμβάνεται αύξηση του ποσού για τον στολισμό, στα 599.400 ευρώ!
Η Ανοιχτή Πόλη κατανοεί την ανάγκη, σε ανθρώπινο, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, να ζήσουμε την επικείμενη εορταστική περίοδο σε όσο το δυνατόν πιο κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, θεωρούμε τη διάθεση αυτών των ποσών αλόγιστη σπατάλη, ειδικά αφού ο Δήμος θα μπορούσε να στολίσει αξιοπρεπώς την πόλη με τους πόρους που ήδη διαθέτει.