logotypos site dimos_0

Α) Η συζήτηση αυτή είναι "το μη χείρον, βέλτιστον"

Ουσιαστικά, επανέρχονται σε ισχύ τα ύψη πριν το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, ο οποίος δέχθηκε σκληρή κριτική. Η Ακρόπολη δεν έχει προστατευθεί, όπως και άλλα μνημεία και χώροι, από τους όρους δόμησης που ίσχυαν πριν τον ΝΟΚ. Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα θεωρούμε ότι θα έπρεπε να περιοριστούν περαιτέρω τα ύψη σε συνδυασμό με μείωση στους συντελεστές δόμησης και θεσμοθέτηση χρήσεων γης που να προστατεύουν τη διατήρηση της κατοικίας και τις εξυπηρετήσεις της, ενώ αντίθετα να περιορίζουν τις τουριστικές - ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις στην ήδη κορεσμένη περιοχή.

Β) Δύο άδειες που δόθηκαν παράνομα οφείλουν να συμμορφωθούν με την νέα απόφαση. Ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες του δήμου σε αυτή την κατεύθυνση;

Στην περιοχή αυτή έχουν εκδοθεί δύο άδειες, μάλιστα η μία για κτίριο που έχει υλοποιηθεί αλλά και λειτουργεί ως ιδιωτική επιχείρηση, οι οποίες έχουν ακυρωθεί από το ΣτΕ. Κατά συνέπεια, αν θέλουν οι ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε σχετικές κατασκευές, θα πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες ή να τροποποιηθούν οι προηγούμενες, και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τροποποιηθούν οι υπάρχουσες πραγματοποιημένες κατασκευές, για να πληρούν τους νέους περιορισμούς δόμησης. Πιο συγκεκριμένα, το υλοποιημένο κτίριο στην οδό Φαλήρου (ξενοδοχείο Coco-Mat) είναι 10 όροφο, και άρα φτάνει τουλάχιστον τα 32m. Κατά συνέπεια, με βάση τον προς έγκριση περιορισμό υψών για το σημείο στα 21m, σε αυτό θα πρέπει να καθαιρεθούν οι 4 όροφοι.

Περιμένουμε την εφαρμογή της απόφασης και θεωρούμε ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία κωλυσιεργία. Παράλληλα, είναι απορίας άξιο πώς προέκυψε η αρχική αδειοδότηση μιας τέτοιας κατασκευής, χωρίς τη θεώρηση της μελέτης από το υπουργείο πολιτισμού και χωρίς την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Υπό αυτές τις συνθήκες η συζήτηση για αποζημίωση του ιδιοκτήτη γίνεται σκανδαλώδης, τη στιγμή μάλιστα που τόσο καιρό αντλείται υπεραξία από μια νέα κατασκευή χωρίς άδεια. Σκανδαλώδεις είναι επίσης και οι δηλώσεις της Υπ.Πο. ότι "είναι πιθανόν ο ιδιοκτήτης να ζητήσει αποζημίωση η οποία όμως είναι σαφώς μικρότερη από την αξία του μνημείου".

Συμπληρωματικά, αν και δεν είναι της δικαιοδοσίας του ΔΣ, έχει ίσως ένα νόημα να αναφερθεί ότι θα άξιζε να ελεγχθεί γιατί το ΚΑΣ δεν έκρινε έγκαιρα τις συγκεκριμένες άδειες κατασκευής, ενώ ενδεχομένως οι έλεγχοι για αρχαιότητες στο οικόπεδο της Μισαραλιώτου να ήταν περιορισμένοι και να έγιναν κατόπιν έκδοσης της οικοδομικής άδειας.

Γ) Βασική ευθύνη του ΔΣ η υπεράσπιση των χρήσεων γης για την προστασία της κατοικίας έναντι τουριστικών-ξενοδοχειακών χρήσεων

Η όλη συζήτηση για την οικοδομική δραστηριότητα στις συγκεκριμένες περιοχές, ιδίως σε Μακρυγιάννη και Κουκάκι, είναι λειψή αν δεν συνοδευτεί με ένα ενδιαφέρον για την υπεράσπιση των χρήσεων γης. Πιο συγκεκριμένα χρειάζεται μέριμνα για την προστασία της κατοικίας έναντι τουριστικών-ξενοδοχειακών χρήσεων, οι οποίες αυξάνονται ανεξέλεγκτα. Στην εισήγηση υπάρχει σχετική αναφορά (σελίδες 13-15 του Σχετικού 2: απόσπασμα από κείμενο διατύπωσης απόψεων για το νομικό πλαίσιο δόμησης της περιοχής από τη σχετική Δν/ση του Δήμου), εντούτοις το όλο θέμα μένει εκεί.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα ψηφίσαμε αποχή.

Όροι Χρήσης

Κάθε επισκέπτης ή χρήστης του ιστότοπου "cityofathens.gr" οφείλει, πριν από την επίσκεψη ή τη χρήση των σελίδων, να διαβάσει και να μελετήσει προσεκτικά τους όρους χρήσης.

Περισσότερα

Επικοινωνία

Δημαρχιακό Μέγαρο
Αθηνάς 63, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κοτζιά), Τ.Κ. 10552

Δημαρχείο
Λιοσίων 22, Τ.Κ. 10438
Τηλ. 1595 (χρέωση ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική του παρόχου σας)
Τηλ.  
210 5287800

Περισσότερα

Σύνδεσμοι

Αρχείο με χρήσιμους συνδέσμους σε φορείς του δήμου Αθηναίων και της πολιτείας.



Περισσότερα

Χάρτης Ιστότοπου

  Ροές RSS

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων


Χάρτης Ιστού
Η κατασκευή του Ιστοτόπου έγινε με απόφαση Δημάρχου, από ομάδα εργασίας εργαζομένων στον Δήμο Αθηναίων και την Δημοτική Επιχείρηση ΔΑΕΜ χωρίς επιπλέον αμοιβή και κόστος, κάνοντας χρήση ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού.