Η Ανοιχτή Πόλη συμμετέχει στο συντονισμό της συγκέντρωσης που θα πραγματοποιήσει η σχολική κοινότητα στην πλατεία Κοτζιά, έξω από το Δημαρχείο, Δευτέρα 19/4 και ώρα 4μμ. Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση με την οποία απειλεί τα σχολεία το σχέδιο της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, και διεκδικούμε την ορθή και βιώσιμη εφαρμογή του προγράμματος.
Το σχέδιο της δημοτικής αρχής υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα σχολεία της πόλης που ήδη υποφέρουν από εγκατάλειψη και εύλογα συναντά την καθολική αντίδραση της σχολικής κοινότητας. «Κλέβει» από τα σχολεία αίθουσες που με κόπους χρόνων έχουν διαμορφώσει για τις ανάγκες τους, κόβει στη μέση αυλές των σχολείων για να τοποθετήσει αίθουσες νηπιαγωγείων, αυξάνει την πυκνότητα του μαθητικού πληθυσμού και δεν εγγυάται την ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικών.
Η δίχρονη προσχολική αγωγή αποτελεί κατάκτηση για την κοινωνία. Η ορθή εφαρμογή της θα αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία και θα ενισχύσει τους νέους γονείς. Η χρόνια αδράνεια των δημοτικών αρχών μας οδηγεί σε πρόχειρες και επικίνδυνες λύσεις. Ο Δήμος Αθηναίων μπορεί και πρέπει να βρει τρόπο για την ορθή υλοποίηση του προγράμματος, με σεβασμό στις ανάγκες και στην ασφάλεια της σχολικής κοινότητας.
Η Ανοιχτή Πόλη έχει καλέσει επανειλημμένα τη δημοτική αρχή να βρει την πολιτική βούληση και να διεκδικήσει τη στήριξη της πολιτείας ώστε να αξιοποιήσει δημιουργικά, αλλά και να διευρύνει το διαθέσιμο κτιριακό απόθεμα. Την ώρα που στήνονται «προσωρινές» ελαφρές προκάτ κατασκευές τύπου κοντέινερ σε σχολικά προαύλια, χώροι κατάλληλοι και χαρακτηρισμένοι για σχολική χρήση παραμένουν αναξιοποίητοι ή αφήνονται να χαθούν. Η δημοτική αρχή οφείλει να ακούσει τη σχολική κοινότητα και σε στενή συνεργασία με τις Κοινότητες να αναζητήσει και να υλοποιήσει τις ενδεδειγμένες λύσεις.
Με τη συμμετοχή μας στη συγκέντρωση της σχολικής κοινότητας τη Δευτέρα στις 19/4 απορρίπτουμε το σχέδιο υποβάθμισης που παρουσίασε η δημοτική αρχή και διεκδικούμε αποφασιστικά την ορθή εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, και με σεβασμό στην ασφάλειά τους.