Μετά από πίεση της αντιπολίτευσης, συζητήθηκε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Η δημοτική αρχή ακολούθησε τη συνήθη τακτική της σε κρίσιμα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των δημοτών. Χωρίς να έχει στείλει προηγουμένως οποιαδήποτε εισήγηση στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, επέλεξε να παρουσιάσει τις τροποποιήσεις του σχεδίου της με μια από καθέδρας διάλεξη που δεν επέτρεπε τον ουσιαστικό διάλογο για το θέμα.
Παρά την αναδίπλωση της δημοτικής αρχής, με τη μείωση των χώρων που παίρνει από τα σχολεία, κάτω από την πίεση των αντιδράσεων σύσσωμης της σχολικής κοινότητας, υπάρχουν ακόμα προβλήματα με τη χρήση σχολικών αιθουσών και αύλειων χώρων σε σχολεία μεγαλύτερων σχολικών βαθμίδων. Επίσης, ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα δεν βοηθάει τις ανάγκες αραίωσης λόγω πανδημίας, καθώς αξιοποιεί την αύξηση από το Υπουργείο του ορίου μαθητών ανά τάξη.
Η προσωρινότητα των επιλογών της Δημοτικής Αρχής κάνει ακόμα πιο εμφανή την ανάγκη για έναν συνολικό σχεδιασμό αντιμετώπισης του προβλήματος των κτιριακών ζητημάτων της εκπαίδευσης. Η συμμετοχή στη συνεδρίαση πλήθους εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας επιβεβαίωσε την αποφασιστικότητα με την οποία γονείς και εκπαιδευτικοί απορρίπτουν πρόχειρες λύσεις υποβάθμισης και διεκδικούν την ασφαλή εφαρμογή του προγράμματος με σεβασμό στις ανάγκες των σχολείων.
Ο διάλογος για την ορθή εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής θα γίνει ωστόσο, όσο και αν η δημοτική αρχή προσπαθεί να τον παρακάμψει. Με πρωτοβουλία της Ανοιχτής Πόλης, τα Κοινοτικά Συμβούλια κάνουν έκτακτες συνεδριάσεις αυτήν την εβδομάδα με θέμα την εφαρμογή του προγράμματος και με συμμετοχή των κατά τόπους φορέων της σχολικής κοινότητας. Αυτός είναι άλλωστε ο σωστός δρόμος διαβούλευσης που εδώ και καιρό προτείνουμε: η αναζήτηση των ενδεδειγμένων λύσεων για τη στέγαση των νηπίων από εκείνους που έχουν άμεση γνώση των προβλημάτων και των δυνατοτήτων που υπάρχουν σε κάθε γειτονιά της πόλης.
Η Ανοιχτή Πόλη θα στηρίξει αυτόν το διάλογο και θα διεκδικήσει να γίνουν σεβαστά από τη δημοτική αρχή τα συμπεράσματα στα οποία θα οδηγήσει. Μαζί με τη σχολική κοινότητα, θα παλέψουμε για την ορθή υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής που είναι μια κατάκτηση της κοινωνίας.