Η εκκένωση του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ απο την ΕΛΑΣ του Χρυσοχοίδη εγκαινιάζει ένα γύρο επιθέσεων της κυβέρνησης η οποία είναι στριμωγμένη από την δολοφονική διαχείριση της πανδημίας ενώ ετοιμάζεται να προωθήσει την επίθεση κατά της εργατικής τάξης, του 8ωρου και της συνδικαλιστικής δράσης.
Είναι φανερό ότι στις μέρες της κυβέρνησης της ΝΔ όπου ο πολιτισμός γίνεται με όρους Μενδώνη-Λιγνάδη και αξιοποίησης κάθε τετραγωνικού για χάρην του real estate και της τουριστικής βιομηχανίας δεν χωράνε αυτοδιαχειριζόμενα πειράματα καλλιτεχνών.
Ο χώρος του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ βρέθηκε στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και προορίζονταν προς πώληση στα αρπακτικά του real estate για να πεταχτούν τα χρήματα στην μαύρη τρύπα της εξυπηρέτησης του χρέους.
Θυμίζουμε ότι πάνω από τρεις χιλιάδες καλλιτέχνες, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί, συγγραφείς, εικαστικοί πήραν την πρωτοβουλία, αρχές της δεκαετίες του 2010, να αξιοποιήσουν δημοκρατικά τον χώρο, αποδίδοντας τον σε “άστεγες” καλλιτεχνικές ομάδες και άτομα. Ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης έδωσε δωρεάν στέγη για πρόβες σε εκατοντάδες ομάδες που δε είχαν χρήματα να ενοικιάζουν στούντιο. Ήταν ένα πρωτότυπο εργαστήρι τεχνών με σημαντικές δραστηριότητες επί σειρά ετών.
Άλλωστε, το δημοτικό συμβούλιο τηςΑθήνας με ομόφωνη απόφαση του είχε εκφραστεί ΘΕΤΙΚΑ για το πρωτοπόρο αυτό πείραμα! Απόπειρες σφραγίσματος της Αστυνομίας κατέθεσαν καθώς ακόμη και τα δικαστήρια αθώωσαν δύο καλλιτέχνες που παραπέμφθηκαν για την χρησιμοποίηση του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ. Σε αυτές τις δίκες μάρτυρες υπεράσπισης ήταν οι δημοτικοί σύμβουλοι Αθήνας Πέτρος Κωνσταντίνου και η καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Ελένη Πορτάλιου.
Στις δύσκολες περιόδου ανόδου της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής, στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ οργανώθηκε το Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών ενώ στις 19 Γενάρη 2013, οι εκδηλώσεις Αθήνα-πόλη αντιφασιστική ξεκίνησαν με παράσταση παιδικού θεάτρου από το συγκεκριμένο χώρο και ενώθηκαν με χιλιάδες διαδηλωτές, δύο μέρες μετά την δολοφονία του Σαχζάτ Λουκμάν.
Καλούμε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας να παρέμβει για να διασφαλιστεί ότι ο χώρος θα λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Καλούμε την ΠΟΘΑ, τον ΣΕΗ, τα συνδικάτα των εργαζομένων να απαιτήσουν την άμεση επιστροφή του χώρου στην ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία και όχι την παράδοση του στα αρπακτικά των εκτιμητών και των πωλητών δημόσιας περιουσίας.
Απαιτούμε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας να υπερασπίσει την θέση στήριξης που κράτησε αυτό το χώρο έξω από τα ξεπουλήματα για χάριν των δανειστών