Για την αυτοκτονία ενός μαθητή σε σχολείο της πίσω αυλής της Αθήνας
Με αφορμή το τραγικό γεγονός της αυτοκτονίας ενός μαθητή από τα Σεπόλια, ΜΜΕ, επαγγελματίες «γονείς» και συνδικαλιστές των δυνάμεων καταστολής, ξεσάλωσαν ενάντια στην εντεινόμενη «παραβατικότητα των νέων» και την «αδιαφορία» των εκπαιδευτικών.
Βρήκαν τους υπαίτιους για την αυτοκτονία του νεαρού μαθητή, αλλά και για όλα τα κακά που συμβαίνουν στη νέα γενιά. Ο «ένοχος» μπήκε στο κάδρο και αναμένονται κυρώσεις, κυρίως των λειτουργών της εκπαίδευσης, που τάχα δεν έκαναν αυτό που έπρεπε.
Δίπλα σε αυτούς και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, που θεωρεί ότι είναι η μόνη που έκανε το καθήκον της, μια και εισήγαγε «καινοτόμα» προγράμματα στο «νέο» σχολείο, τους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που έχει δήθεν διορίσει. Που βεβαίως είναι ελάχιστοι: ένας/μία σε πέντε σχολικές μονάδες.
Όλοι τους, συντεταγμένα και σε διατεταγμένη αποστολή κατηγορούν το σχολείο, το οποίο βαφτίζουν «άντρο παραβατικότητας», και τους εκπαιδευτικούς που «δεν κάνουν τη δουλειά τους για να αποτρέψουν αυτά τα γεγονότα».
Σαν έτοιμος από καιρό και ο «πορφυρογέννητος» δήμαρχος της Αθήνας, Κ. Μπακογιάννης, με τη συνδρομή του ακροδεξιού Βορίδη, ζήτησε και πήρε την αλλαγή του νόμου για τη δημοτική αστυνομία. Στόχος είναι αυτή να έχει νομική δικαιοδοσία, ειδική εκπαίδευση και μέσα για να εμπλακεί στην καταστολή της λεγόμενης παραβατικότητας στα σχολεία και τις γειτονιές, σε έναν ρόλο παραπλήσιο με αυτόν της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας. Έτσι η αστυνομία γίνεται η απόλυτη και μοναδική λύση για κάθε ζήτημα και ο καθένας πλέον θα έχει τον αστυνομικό του: τα σχολεία, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, οι χώροι δουλειάς, τα πάρκα, οι πλατείες. «Νόμος και Τάξη» παντού.
Απαιτούν την εισαγωγή του θεσμού του «αστυνομικού της γειτονιάς», περιπολίες έξω από τα σχολεία, στους γύρω δρόμους, σε πλατείες που συγκεντρώνεται η νεολαία, συνεργασία των διευθυντών των σχολείων με την αστυνομία. Αυτή είναι η πρότασή τους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, η καταστολή, το μαστίγιο, η κρατική βία!
Όλοι όσοι καταγγέλλουν ως υπεύθυνο το δημόσιο σχολείο είναι αυτοί που κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να το μετατρέψουν σε ένα βιομηχανοποιημένο εργοστάσιο δεδομένων και περιγραφικών εκθέσεων. Στο αγοραίο σχολείο που δημιουργεί το κυνήγι των τεστ, των εξετάσεων PISA, της τράπεζας θεμάτων, της ΕΒΕ, όπου όλα ταξινομούνται και ιεραρχούνται, μαθητ(ρι)ες κι εκπαιδευτικοί μετριούνται κι εμπορευματοποιούνται, σε μια διαδικασία που θυμίζει τη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας των καπιταλιστικών οικονομιών. Σε αυτό το σχολείο όπου κυριαρχεί ο έντονος ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση, οι μαθητ(ρι)ες, ιδιαίτερα της «πίσω αυλής», συνθλίβονται, γίνονται αόρατοι, δεν χωρούν.
Ας μην αναρωτιούνται οι υπεύθυνοι για τη βία. Ο ίδιος ο σύγχρονος καπιταλισμός είναι βίαιος μέχρι το μεδούλι του! Η βία του ξεπηδά από κάθε χαραμάδα του συστήματος. Βία είναι η φτώχεια, η κοινωνική περιθωριοποίηση, η ανεργία, η μαύρη κι επισφαλής εργασία, τα εξαντλητικά ωράρια. Βία είναι οι σκληροί ταξικοί φραγμοί που συνθλίβουν τα όνειρα της νεολαίας για σπουδές, επαγγελματική αποκατάσταση, ζωή αξιοβίωτη.
Ο σύγχρονος καπιταλισμός ευθύνεται για την όποια παιδική και νεανική παραβατικότητα, που εκδηλώνεται στα σχολεία, στα γήπεδα, στις πλατείες και τα στενά των φτωχογειτονιών που ζούμε. Το bullying και οι αυταπάτες για καταξίωση αναπτύσσονται στην κρίση του ίδιου του εκμεταλλευτικού-ανταγωνιστικού συστήματος και όλων του των θεσμών, όπως το σχολείο, η οικογένεια και η κοινωνία συνολικά. Μέσα από ψεύτικες «ταυτότητες», την ψευτομαγκιά του τσαμπουκά, την έμφυλη καταπίεση, των προτύπων ομορφιάς και των στερεότυπων, του «δυνατού στα μπράτσα», του ψηλού και αδύνατου...
Η λύση δεν είναι η εξατομίκευση και η ψυχολογικοποίηση ή η επίρριψη ευθυνών σε νέα παιδιά, τα οποία αποτελούν και τα ίδια θύματα, αλλά η αναγνώριση και η αντιμετώπιση των βαθύτερων συστημικών αιτίων που γεννούν τέτοιες παθογένειες: Απέναντι στην σήψη που δημιουργεί ένα σύστημα που θεωρεί ύψιστες αξίες την «αριστεία» και τον ανταγωνισμό, τον ατομισμό και την ιδιοτέλεια, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, ενώ στοχοποιεί την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα, η διέξοδος βρίσκεται στα ιδανικά της δικαιοσύνης, της ισότητας, της απελευθέρωσης των ανθρώπων από την εκμετάλλευση και την καταπίεση. Βρίσκεται σε ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, που θα επιτρέπει στους νέους και στις νέες να δείξουν όλα τα χαρίσματά τους και τις ευαισθησίες τους, υπηρετώντας κοινούς σκοπούς, μέσα από τον συλλογικό αγώνα για μια άλλη κοινωνία απελευθερωμένη από τη βία της σημερινής βάρβαρης καπιταλιστικής μηχανής, που συνθλίβει ζωές.
Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα θα συνεχίζουμε να δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για την ανατροπή αυτού του αδηφάγου εκμεταλλευτικού ανταγωνιστικού και απάνθρωπου συστήματος. Και στα πλαίσια αυτής της μάχης θα σταθούμε και στο πλευρό της νεολαίας και θα συμβάλλουμε στους συλλογικούς της αγώνες.
Γραφεία Αιόλου 47, 3ος όρ., τηλ. 2103248892
Δημοτικός σύμβουλος: Κεφαλληνός Παναγιώτης, τηλ. 6934511133-6934816016
Ομάδα παιδείας:
Κάνιστρα Άννα, Μπαρδάνη Άννα,
Ρέππα Ντίνα, Σιαπάτης Αποστόλης, Σουρτζής Φώτης,
Τάσσου Δήμητρα, Τσαγκαράτου Αιμιλία